Gymnastikhøjskolen i Ollerup
Kunden
Danmarks ældste gymnastikhøjskole. Siden grundlæggelsen har der været ca. 27.000 elever på skolen.
Opgave
Redefinering af målgruppen, så der ikke kun kommunikeres med “eliten”. Skabe opmærksomhed hos målgruppen, så de unge tager kontakt til Gymnastikhøjskolen Ollerup. Sekundært har indsatsen som mål at skaffe 8 nye helårselever. Samtidig opdatering af grafisk identitet på alle medieplatforme.
Løsning
Strategisk udvikling samt implementering. I en koncentreret periode på 30 dage afvikledes en effektiv online-baseret kampagne via forskellige mediekanaler, bla. sociale medier, smartphones og Ollerups egne publikationer, inklusive website, og på uddannelsesmesser. Hverve- og imagekampagnen aktiverede samtidig nuværende og tidligere elever via ambassadørtiltag.
Effekt
Blandt andet via et stort engagement fra mere end 200 nuværende og tidligere elever fik over 2000 potentielle elever i den redefinerede målgruppe kendskab til Ollerups højskoletilbud. Resultatet af indsatsen blev 39 nye elever.



